Al 1 week onderweg

11 augustus 2016 - Kandy, Sri Lanka

We hebben al een week achter de rug, moeilijk te begrijpen dat we iets meer dan een week geleden nog in Steenbergen waren, onze tassen gepakt, klaar om te gaan. We hebben in deze week al zoveel gedaan en gezien dat ons vertrek al ontzettend lang geleden lijkt.
Het reizen bevalt ons goed, het tempo zit er nog lekker in. Elke dag gaan we op pad, slapen ergens een of twee nachten en gaan dan weer door naar de volgende plaats. We snappen dat we het op dit tempo geen maanden zullen volhouden, maar voor nu is het goed te doen. En Sri Lanka is ook zo'n mooi land!

2016-08-08 07.54.20

Aangekomen in Colombo moesten we even schakelen. Vergeleken met Abu Dhabi is het hier een chaos. Het verkeer rijdt kris kras door elkaar, overal zijn tuktuks, brommers en bussen en er wordt bij elke handeling getoeterd. In de steden is het een drukte van jewelste. Voor hoever je het steden kan noemen dan, want er is hier alleen maar laagbouw, veel wegen zijn van zand en er is een enorme wildgroei aan palmbomen. Zowel de mensen als het landschap is zo gekleurd en de natuur is hier zo fris groen dat het bijna nep lijkt.

2016-08-06 10.20.39

In Negombo bezochten we de vismarkt. Ook zagen we daar de Nederlandse invloeden van destijds terug in de kanalen en de katholieke kerk.

Daarna zouden we naar de moeilijk uit te spreken plaats Anuradhapura gaan. Tussendoor besloten we echter om een poging te doen om het zien van de big 5 compleet te maken. Pijnlijk onderwerp; twee jaar geleden hebben we in Afrika maar 4 van de 5 big five dieren kunnen spotten. Je zult begrijpen dat dit al voor veel slapeloze nachten heeft gezorgd. In Wilpattu NP zagen we krokodillen, buffels, olifanten, maar van de luipaard alleen de pootafdrukken...Gelukkig heeft Sri Lanka nog drie nationale parken.

2016-08-09 12.23.56

Afgelopen dagen hebben we ons in het boeddhisme ondergedompeld. We zijn met de fiets door een oude stad gereden waar stupa's en tempelruïnes zijn, deze zouden hier al meer dan 2200 jaar staan en zouden behoren tot de oudste ter wereld. Gisteren hebben we een tempelgrot bezocht en een beklimming gemaakt, niet op de bekendste rots van Sri Lanka, maar de naastgelegen. Dit om niet tussen de toeristen te hoeven lopen en om de bekendste rots juist goed te kunnen bekijken. Het was een flinke trip, het uitzicht was fantastisch!

Zoals je kunt lezen zijn we inmiddels beland in het bergachtige gedeelte van Sri Lanka. Zojuist zijn we dan ook gearriveerd in Kandy, de plaats waar vanavond Pera Hera wordt gevierd, het feest waar we ons vooraf in Nederland al op verheugden. We zijn wederom benieuwd!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan Twisk:
    11 augustus 2016
    fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben. Jullie zien prachtige dingen en jullie reistempo is overweldigend. Ik weet niet of jullie dit een jaar volhouden
  2. Papa en Mama:
    11 augustus 2016
    Mooi verslag weer. We lezen het met veel plezier. Ziet er allemaal prachtig uit. Geniet ervan. Groetjes Papa en Mama
  3. Simone Twisk:
    11 augustus 2016
    Woouw wat ontzettend gaaf Wouter en Elise! Wel balen van de luipaard... Jullie hebben gelukkig nog een hele tijd om die te spotten ;). Veel plezier!
  4. Marjos ligtenberg:
    11 augustus 2016
    Hoi Elise en Wouter wat staan jullie mooi op de foto zeg .
    En Elise rijdt je mooie groene fiets lekker ?
    Jullie verhalen zijn ook erg mooi.
    Heel veel plezier samen ..
  5. Opa en Oma:
    12 augustus 2016
    Leuk on jullie verhalen te morgen lezen.
    Groetjes en nog feel avonturen color jullie.
  6. Opa en Oma:
    12 augustus 2016
    Leuk dat wij jullie reisverhalen mogen lezen.
    Wij wensen jullie nog veel mooie avonturen.
    Groetjes Opa en Oma
  7. Jannie Herselman:
    14 augustus 2016
    Hoi Wouter en Elise,
    Geweldig dat we door jullie een beetje van de cultuur daar mee mogen snuiven.
    Succes en geniet verder.
    Hans en Jannie x
  8. Marjos ligtenberg:
    20 augustus 2016
    Ik heb weer mooie foto' s gezien op jullie reis reis blog
    En ook jullie foto : jij samen met Wouter .
    En die foto van die olifanten .en die natuur foto van dat meer met dat water en die witte bomen .prachtig gewoon .
    Gr.en een hele goede reis vakantie hey